Το κεντρικό θέμα αυτής της κατηγορίας αφορά τον εποικισμό στον πλανήτη Άρη. Αυτή η διαγωνιστική πρόσκληση σας προσκαλεί να σχεδιάσετε και να αναπτύξετε ρομποτικές και έξυπνες λύσεις που θα μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τα εμπόδια της ζωής στον Άρη συλλέγοντας, επεξεργάζοντας και αξιοποιώντας κρίσιμα δεδομένα για να εξασφαλίσουμε την επιτυχία των προσπαθειών αποίκισης.

Με τις δικές σας ιδέες και λύσεις, μπορούμε να ζήσουμε στον Άρη!

Θέμα: Kατηγορία Γυμνασίου – Λυκείου: «Μπορούμε να Ζήσουμε στον Άρη»

Καθώς η ανθρωπότητα συνεχώς επεκτείνει τα όρια της εξερεύνησης και της τεχνολογίας, η ιδέα της δημιουργίας αποικιών στον Άρη έχει μεταβληθεί από επιστημονική φαντασία σε έναν απτό στόχο. Η έλξη για τον Άρη, τον τέταρτο πλανήτη από τον Ήλιο, έγκειται στο δυναμικό του να γίνει ένα νέο σύνορο για τον ανθρώπινο πολιτισμό. Αυτό το όραμα καθοδηγείται από διάφορους επιτακτικούς λόγους. Πρώτον, ο Άρης προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να επεκταθεί η ανθρώπινη παρουσία πέρα από τη Γη, διασφαλίζοντας την επιβίωση του είδους μας σε περίπτωση παγκοσμίων καταστροφών. Δεύτερον, ο Κόκκινος Πλανήτης παρουσιάζει έναν πλούτο επιστημονικών γνώσεων, προσφέροντας πληροφορίες για την ιστορία του ηλιακού μας συστήματος και την πιθανότητα παρελθόντων ή παρόντων μορφών ζωής. Τέλος, η αποίκιση στον Άρη αναζωπυρώνει το πνεύμα της περιπέτειας και της καινοτομίας, εμπνέοντας γενιές να ακολουθήσουν καριέρες στους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM).

Η ομάδα θα πρέπει να ερευνήσει και να συλλέξει πληροφορίες, να κατασκευάσει ρομποτικά συστήματα και μακέτα, να προγραμματίσει και να παρουσιάσει τη συνολική της ιδέα σε ένα έργο συμβατό με το θέμα της κατηγορίας.

Το συνολικό σύστημα θα αποτελείται από δύο μέρη, με το κυρίως (αυτόνομο) σύστημα να έχει ενεργό ρόλο στο έργο, ενώ το δευτερεύον (βοηθητικό) να προβάλει την επεξεργασμένη πληροφορία. Τα συστήματα αυτά, μεταξύ άλλων θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συλλογής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, τα οποία εφόσον απαιτείται θα επεξεργάζονται σε ένα από τα 2 συστήματα, με σκοπό την εξαγωγή αξιόπιστης πληροφορίας.